سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 87/2/26 | 3:40 عصر | نویسنده : سید مهدی هاشمی زاده

    همیشه ازنگاه توباتوعبورمی کنم                    ازاینکه عاشق توام حس غرورمیکنم

و دیگر هیچ




تاریخ : پنج شنبه 87/2/26 | 3:23 عصر | نویسنده : سید مهدی هاشمی زاده
 

بیا تقدیر را از نو بنویسیم ! راستی سه حرف اصلی اش چه بود ؟ "ق ، د ، ر"

حالا من مینویسیم .... قدرت .... قادر ....

اگر قدرت را از تقدیر برداری بی قدر میشود !




تاریخ : یکشنبه 87/1/25 | 6:19 عصر | نویسنده : سید مهدی هاشمی زاده

 
کاش محبت دیدنی بود
کاش امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف)دیدنی تر
کاش نماز شب خواندنی بود برای من نه ترک کردنی
کاش سرباز امام زمان بودن برای من افتخار بود نه باعث شرمندگی
کاش می شد رو در رو با خدا حرف بزنم فقط من باشم اون فقط دنیا باشه ومن و فکردنیا و ادای نماز
کاش می شد دست نوازش آقام رو سر حس کنم
راستی چرا نمی تونم محبتش ببینم
شاید هزار بار این سؤال رو از خودم پرسیدم

کی؟
هر وقت هیئت رفتم صداش زدم خیلی
اما همیشه با رفتارم کاری کردم که بهم بگه برو دیگه نمی خوام بیای
اما بازم خودش اومده دستم گرفته پاش بیا از در خونه ما جای دیگه‌ای نرو
آره خودش محبتش به من نشون داد
اما نمی دونم بیشترین محبتی که من به اون کردم چی بوده ؟
آیاخواستمش؟!
آیادنبالش گشتم؟!
آیاپیداش کردم؟!
آیادوستش داشتم؟!
آیاعاشقش شدم؟!
آیاگناه نکردم و...
کاش محبت دیدنی بود و دیگر هیچ
 



تاریخ : جمعه 87/1/23 | 11:24 عصر | نویسنده : سید مهدی هاشمی زاده
بسم الله الرحمن الرحیم ــ الحمدلله رب العالمین        

                  

اگرازگناه مطهری? رجائی هست که بهشتی شوی. اگرباهنرشهادت آشنایی ?مفتح درهای بهشت خواهی شد.اگرباهمت تقواپیشه کنی ?صیاددلهامیگردی....

                                                                                   به امیدروزی که اینگونه شوم.

                                                                                    آمین یارب العالمین.

    یادسیدشهیدان اهل قلم آوینی عزیزگرامی باد.




تاریخ : شنبه 87/1/17 | 3:25 عصر | نویسنده : سید مهدی هاشمی زاده

حدیثی را درباره محدوده حجاب زن
ذکر کنید



سوال:
لطفا حدیثی را درباره محدوده حجاب زن ذکر کنید یا حدیثی که بیان کند پیدا بودن صورت زن جایز است. 
پاسخ:
حجاب
و پوشش زن به حدی اهمیت دارد که خداوند متعال در قرآن مجید آن را مطرح
کرده است. خداوند متعال در سور? نور در این باره می­فرماید: "به زنان مؤمن
بگو که چشمان خود فرو ­گیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینت های خود را جز
آن مقدار که پیداست، آشکار­ نکنند و مقنعه های خود را تا گریبان فرو
گذارند و زینت های خود را آشکار نکنند، جز برای شوهر خود یا پدر خود و یا
... و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده­ اند دانسته
شود...".[1]
بسیاری معتقدند که صورت و دست ها از مچ به پایین (وجه و
کفین) از حکم حجاب استثنا شده اند و در آیه هم قراینى بر این استثنا وجود
دارد؛ از جمله:
الف. استثنای زینت ظاهر در آی? فوق، خواه به معناى محل زینت باشد یا خود
زینت، دلیل روشنى است بر این که پوشاندن صورت و کفین لازم نیست.
ب. مفهوم دستور آی? فوق در مورد انداختن گوش? مقنعه [و روسری] به روى
گریبان، که منظور، پوشانیدن تمام سر و گردن و سینه است و سخنى از پوشانیدن
صورت در آن نیست، قرین? دیگرى بر این مدعا است[2]. شواهد تاریخى نیز نشان
مى‏دهد که نقاب زدن بر صورت در صدر اسلام جنب? عمومى نداشته است.[3]
ائم? طاهرین (ع) نیز در روایات زیادی، در توضیح و تفسیر این آی? شریفه،
مقدار لازم حجاب و پوشش واجب را بیان کرده­اند. فضیل یسار (یکی از یاران
امام صادق) می­ گوید از آن حضرت سؤال کردم: آیا ذراعین (از مچ تا آرنج
دست) زن، از زینتی که خداوند فرموده است نباید آن را برای غیر شوهران­ خود
آشکار کنند، محسوب می­شود؟ حضرت فرمود: "بله و آنچه از بدن از خمار (روسری
یا مقنعه) پایین تر است از زینت حساب می شود...".[4]
همچنین مسعدة بن زیاد از امام صادق (ع) نقل می کند که وقتی از حضرت در
بار? زینتی که زن می تواند آشکار کند سؤال شد فرمود: "صورت و دو کف
دست".[5]
البته باید به دو نکته توجه داشت:
1. از نظر اسلام، پیدا بودن صورت زن در صورتی اشکال ندارد که بدون آرایش
یا همراه با آرایش­های خیلی جزئی که در عرف­ زینت به حساب نمی آید، باشد و
مفسده ای را هم به همراه نداشته باشد.[6]
2. در مواردی که بیان می شود پوشیدن وجه و کفین لزومی ندارد، به این معنا
نیست که نگاه و نظر به آن از طرف مرد اشکالی ندارد، چون ملازمه­ای بین آن
دو نیست و آنچه در این جا بدان پرداختیم مسئل? اوّل است.[7]

-----------------------------------------
[1] نور، 31، ترجم? آیتی.
[2] توضیح: در شأن نزول این آیه گفته اند که عرب ها در آن زمان روسرى و
مقنعه‏اى مى‏پوشیدند که دنبال? آن را روى شانه‏ها و پشت سر مى‏انداختند،
به طورى که مقنعه پشت گوش آنها قرار مى‏گرفت و تنها سر و پشت گردن را
مى‏پوشاند، ولى قسمت زیر گلو و کمى از سینه که بالاى گریبان قرار داشت،
نمایان بود. اسلام این وضع را اصلاح کرد و دستور داد دنبال? مقنعه را از
پشت گوش یا پشت سر جلو آورده و به روى گریبان و سینه بیندازند. نتیجه آن
بود که تنها گردى صورت باقى مى‏ماند و بقی? بدن پوشانده مى‏شد.
[3] تفسیر نمونه، ج 14، ص 450 ، 451.
[4] "عَنِ الْفُضَیْلِ بْنِ یَسَارٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ
ع عَنِ الذِّرَاعَیْنِ مِنَ الْمَرْأَةِ أَ هُمَا مِنَ‏ الزِّینَةِ
الَّتِی قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى وَ لا یُبْدِینَ
زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ قَالَ: نَعَمْ وَ مَا دُونَ
الْخِمَارِ مِنَ الزِّینَةِ وَ مَا دُونَ السِّوَارَیْنِ، اصول کافی، ج 5
، ص 521، باب یحل النظر الیه من المرأة.
[5] "عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ فِی قُرْبِ الْإِسْنَادِ عَنْ هَارُونَ
بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ زِیَادٍ قَالَ: سَمِعْتُ جَعْفَراً وَ
سُئِلَ عَمَّا تُظْهِرُ الْمَرْأَةُ مِنْ زِینَتِهَا قَالَ: الْوَجْهَ وَ
الْکَفَّیْن"، وسائل الشیعة، ج 20، ح 25429، ص 203، باب یحل النظر الیه من
المرأة بغیر التلذذ.
[6] نک: استفتائات امام خمینی، ج 3، ص 256، سؤال 33و34؛ توضیح المسائل
(المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص 929؛ نمایه: زن و آشکار کردن آرایش، سؤال
598 (سایت: ???) (شرح بیشتر در زمین? بحث فقهى و روائى این مسئله، در
مباحث نکاح در فقه آمده است).
[7] برای آگاهی بیشتر، نک: مسئل? حجاب، مطهری، مرتضی، ص 164- 235.